Førskolen
Hos Førskolen
Førskolens vigtigste opgave er at skabe de bedste rammer for, at børnene trives og udvikler sig. Dette stræber vi efter gennem:
Åbent og ærligt forældresamarbejde, med fokus på god kommunikation og forældresamtaler ca. hvert halve år.
En struktureret hverdag, med fokus på forskellige og meningsfyldte aktiviteter i trygge og udviklende rammer for børnene.
Faste personer, som primærvoksne på gruppen, så børnene altid er omgivet af kendte, nærværende og omsorgsfulde voksne.
Fokus på trivsel, udvikling, læring og dannelse.
Vi øver selvkontrol og selvhjulpenhed i alle dagens læringsrum.
Vi øver os i at lære sociale spilleregler og demokrati i børnehøjde.
Vi arbejder temaorienteret og inddrager de 6 læreplanstemaer.
Vi er fortsat optaget af at danne gode og udviklende relationer i et trygt miljø, for alle børn.
Dialogisk læsning med inddragelse af det overordnede tema.
Vores særlige fokusområder i hele institutionen er natur, sansemotorik, bevægelse og sproglig udvikling.
Der er er udarbejdet en smtte på førskolearbejdet, som du kan læse om hér.
Hos Førskolen er det holdningen at:
Børnene deltager i morgensamling, sammen med skolen, næsten hver dag, samt andre aktiviteter på tværs af Universet for at give dem en følelse af at høre til i et fællesskab.
Leg og læring går hånd i hånd.
Vi hjælper børnene til at blive mere robuste og selvhjulpne til når de skal starte i skole
Traditioner og højtider skal markeres så børnene får kendskab til dansk kultur